Debatten » Generel bil-snak » Jeg fulgte V-Max's monterings-artikel... men.
Jeg fulgte V-Max's monterings-artikel... men.
Psst! Få besked når der bliver skrevet i denne tråd
Du kan abonnere på tråde og få tilsendt en email med de seneste indlæg - du vælger selv om du vil have besked hver gang der bliver skrevet, eller blot en samlet opdatering én gang om dagen.
Hvis du er i tvivl om noget, kan du altid spørge i vores support-forum.
God fornøjelse!
Vmax.dk
Skriv indlæg
Du skal være logget ind for at kunne skrive her
Biler på vej op
- Opel Speedster - 2001 (Placering: #153/+1032)
- Peugeot 307 - 2004 (Placering: #236/+133)
- Land Rover Discovery 3 - 2008 (Placering: #637/+125)
- VW - 1992 (Placering: #517/+119)
- Dodge Charger - 2007 (Placering: #212/+118)
Seneste opdaterede biler
Seneste nyheder
-
Vallåkraträffen nærmer sig - er du klar?
Nu ved du, hvad du skal lave den 21. og 22. august. Vallåkra er klar med de vildeste slæder Læs mere
-
Se frække tøser fra DHB 2010
Så er der guf til øjnene for alle raske drenge. Tjek de her møgfrække babes ud med det samme! Læs mere
Marked
Infinity Ref475a er en ny 4-kanals forstærker. Car og Hifi skriver. Topkvalitet til moderat pris. Se mere på
Tlf.: 45 99 85 70 - www.infinitycar.dkKøb dine bremser direkte hos den Danske importør. SPAR 10% ved online bestilling !
Tlf.: 55 54 50 20 - www.brakepower.dk
Abonnér nu! - Presse - Job - Annoncørinfo - Betingelser - Besøg også Bil Magasinet - Få nyheder fra Vmax.dk via RSS
Benjamin Media - Finsensvej 6 D, 2000 Frederiksberg - Telefon: 70 22 02 55 - Fax: 70 22 02 56

Jeg monterede en gevindundervogn på min Golf 4 igår, med stor hjælp fra V-Max's artikel i sidste nummer, men er løbet ind i et lille problem/spørgsmål.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, så jeg forsøger mig med et billede.
Som man kan se, kan toppen i tårnlejet ikke komme ned og spændes fast i selve hullet/karossen. Møtrikken der sidder under, som spænder fjederen ned, er spændt med luft, så den kan jeg ikke få længere ned. Så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Er det ulovligt/skadeligt? Har kørt lidt med det idag, og jeg synes ikke det volder problemer.. men kan det på længere sigt?
Skal lige siges at jeg ikke er den store mekaniker, så bær over med mig hvis jeg ikke bruger de rigtige ord eller jargon
Klik for stor versionHej golf4
Da vi lavede artiklen havde vi det samme problem, ved ikke helt om "sluppet" var lige så stort, som på din.
Men da vi satte den gamle undervogn tilbage, for at se om den var helt galt! Var resultatet det samme. Altså den originale undervogn havde næsten samme "slup"!
Så den skal underligt nok være sådan.
Venlig Hilsen
Lyder
Hej Lyder,
Tak for hurtigt svar.
Nu satte jeg så ikke den gamle på igen, men kan ihvertfald huske at der ikke var noget 'slup' før, så derfor blev jeg bekymret.
De kammerater jeg konsulterede under oprationen, havde nemlig kun sænket på den 'ol' school' måde, med fjedre alene, så de havde ikke erfaring med gevind. Derfor blev jeg en smule nervøs.
Jeg vender nok tilbage hvis fjedrene står op igennem hjelmen
Kan synsmanden finde på at kassere den til syn pga det slup?
Han sagde ikke noget til sluppet på min! Eller at den dårligt nok kunne komme op på rampen. (der er lige nøjagtigt 50 cm afstand, fra jorden til underkanten af forlygten. Hvilket er et minimums lovkrav!)
Men han vil nok gerne se en Tüv godkendelse på undervognen (Skulle du gerne haver fået med, hvis det er en godkendt undervogn). Hvor der specefikt er skrevet at den er til din bil - mærke og model. Det er meget vigtigt!
Ellers tror jeg ikke at der sker noget ved sluppet. da den jo hviler i tårnene...